You Are Here: Home » Slider » Διατροφολογία Σεροτονίνη

Διατροφολογία Σεροτονίνη

Διατροφολογία  Σεροτονίνη
O νευρομεταβιβαστης της χαράς  πως επηρεάζει η διατροφή τα επίπεδα της 

Γράφει η Κατερίνα Κρητικού, e-mail: aikaterinikritikouu@gmail.com

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος εκκρίνει πολλές ουσίες οι οποίες είναι ξεχωριστές και διαφοροποιούνται μεταξύ τους ως προς τον τρόπο λειτουργίας τους και το σκοπό που επιτελούν. Οι ουσίες αυτές είναι γνωστές ως νευρομεταβιβαστές. Μια από αυτές τις ουσίες είναι η σεροτονίνη, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διάθεση μας και τη διατήρηση της συναισθηματικής σταθερότητας. Η σεροτονίνη όμως είναι παράγωγο μιας άλλης ουσίας, που λέγεται τρυπτοφάνη και χωρίς αυτήν δεν θα μπορούσε να υφίσταται η σεροτονίνη. Την τρυπτοφάνη την παίρνουμε μέσω των τροφών και μετά την αναγνωρίζει ο εγκέφαλος, την μετατρέπει σε σεροτονίνη, η οποία με τη σειρά της μας προσφέρει το βασικό της γνώρισμα, την καλή διάθεση!

Θα πρέπει λοιπόν στο καθημερινό μας διαιτολόγιο να περιλαμβάνουμε τροφές, οι οποίες περιέχουν τρυπτοφάνη, αν θέλουμε να αυξήσουμε τα επίπεδα της σεροτονίνης στο σώμα μας. Χαρακτηριστικές τροφές που περιέχουν τρυπτοφάνη είναι οι εξής: ψάρι, γαλοπούλα, κοτόπουλο, cottage cheese, αβοκάντο, μπανάνα και σιτάρι.
Σε αυτό το σημείο είναι καλό να επισημάνουμε ότι έχει αποδειχτεί μετά από έρευνες πως για τις γυναίκες είναι πιο δύσκολο να σταθεροποιήσουν τα επίπεδα της σεροτονίνης τους σε σχέση με τους άνδρες και αυτός μπορεί να είναι ένας βασικός λόγος που οδηγεί τις γυναίκες στη μελαγχολία. Το φαινόμενο αυτό σχετίζεται με την αλληλεπίδραση μεταξύ της σεροτονίνης και του γυναικείου ορμονικού κύκλου και εξηγεί και τις συναισθηματικές διαταραχές των γυναικών κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου που συχνά εμφανίζεται με τη μορφή ευαισθησίας στο πόνο, ακεφιάς και ευερεθιστικότητας.

serotoninΈρευνες επίσης έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που έχουν χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης, δεν εξωτερικεύουν εύκολα τα συναισθήματα τους, τα κατευθύνουν όλα προς τα μέσα και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προκαλείται κατάθλιψη και αυτοκτονικές τάσεις. Εν αντιθέσει με τους άνδρες, οι οποίοι αν έχουν χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης τα εκδηλώνουν εντελώς διαφορετικά, καθώς γίνονται βίαιοι και εμπλέκονται συχνά σε αξιόποινες πράξεις. Τέλος κάποιοι άλλοι παράγοντες που μειώνουν τα επίπεδα σεροτονίνης είναι η κατάχρηση αλκοόλ κα φαρμάκων.

Βλέπουμε λοιπόν πόσο καθοριστικό ρόλο παίζει η σεροτονίνη στη καλή μας διάθεση, για αυτό λοιπόν καλό είναι να φροντίζουμε και εμείς όσο μπορούμε να συμβάλουμε καθοριστικά στη παροχή σεροτονίνης στο σώμα μας, μέσω των σωστών διατροφικών μας επιλογών.

katerinaΗ Κατερίνα Κρητικού γεννήθηκε στη Κέρκυρα το 1981. Σπούδασε Διατροφολογία στο Manchester Metropolitan University της Μεγάλης Βρετανίας. Έχει συμμετάσχει στο ερευνητικo πρόγραξμμα που διεξηγαγε το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, με θέμα Παιδική Παχυσαρκία. Έχει αρθρογραφήσει για τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Τα τελευταία 2 χρόνια διοργανώνει σεμινάρια Διατροφής, ένα από αυτά είχε σαν θέμα “Η Ψυχολογία της Παχυσαρκίας, Σώμα και Συναίσθημα”. Τέλος έχει ενεργοποιηθεί σε δράσεις εναλλακτικής μάθησης και έχει διατελέσει γραμματέας στο Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήριο Κέρκυρας.

Print Friendly

About The Author

Number of Entries : 146

Leave a Comment

COPYRIGHT 2013 © | YGEIASORAMA.GR | ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ GOCREATIONS.GR

Scroll to top